Marketing met gemak

Als je weet waarin je onderscheidend bent, waarmee jij met je bedrijf het verschil maakt, werkt dat direct door in je eigen energie. Dat straal je uit in je communicatie. Je klanten helpen je bovendien graag om jouw verhaal door te vertellen. Maak het hen zo gemakkelijk mogelijk.

Merk Op

De sleutel voor succes

Als we je persoonlijke merk in beeld hebben, gaan we denken vanuit de klant. Het levert een rode draad op voor je communicatie en de motor voor je marketing op 1 A4'tje. Ben je bekend met het Business Model Canvas? Het is het onderdeel 'waardepropositie', maar met deze kun je meteen aan de slag. Deze 'roadmap voor communicatie' heeft een achtergrond in Neuro Linguïstisch Programmeren. Het 'NLP-model marketing en branding' van Tiouw ligt hieraan ten grondslag.




De clue van dit model is dat je gaat communiceren vanuit je merkessentie, vanuit je drive. Die ligt een laag dieper. Hoe doe jij het anders dan anderen? Als je boodschap je merkessentie bevat, komt het over bij je klant en heb je echt contact. Zo bouw je aan een merk.

Investeer pas in communicatie, in marketing, in reclame, als je weet wat je te vertellen hebt, zodat elke inspanning zijn vruchten afwerpt. Begin met een stevig fundament, of dat nou is voor je briefings van je huisstijl of reclame, voor je belofte in je contentmarketing of je rode draad in je storytelling. Presenteer je voortaan met gemak, omdat je precies weet waar jij voor staat!

Tip: Alle communicatie die je merkessentie bevat, vergroot je merkkapitaal.