Case Kwaliteitsslag Isolin Isolatietechniek


Opdracht

Het werk van Isolin Isolatietechniek mag bijna nergens zichtbaar zijn. Kunnen we toch ons merk zichtbaar maken voor de klant en personeel inzetten als visitekaartje?

Aanpak

De kwaliteitsslag om personeel echt het visitekaartje te laten zijn voor je bedrijf begint intern. Eerst hebben we gezamenlijk de Merkscan gedaan met personeel en aangescherpt in individuele gesprekken. De Merkscan met Marc geeft de doorslag om het merk van Isolin te verwoorden.

Typering Isolin

Isoleren van alles wat rond is, zeggen ze mooi. Leiding, ketels, CV, waterleidingen, luchtkanalen, riool. Isoleren kun je doen om condens te voorkomen, of energie besparen. Bij een riolering gaat het ook om het geluid te verminderen. Eigenlijk zie je hun werk alleen als je over een bouw rondloopt. Als de jongens bezig zijn met het aanbrengen van allerlei vormen van isolatie. Als de plafondplaten nog niet gemonteerd zijn, als de deuren van de technische ruimtes nog open staan.

Hele kunststukken zitten  letterlijk opgesloten tussen plafond en plafondplaten. Netjes werken, de naden goed verlijmen is een randvoorwaarde om condens te voorkomen en isolatie haar werk te laten doen. Waar Isolin echter zijn werk van maakt is, de puzzel in de bouw doorzien. Waar de installateur klaar staat om de leidingen af te persen, loopt de 'plafondboer ' al rond voor de afwerking. Dankzij een hele strakke en tegelijk flexibele planning én instelling van de jongens sluiten zij naadloos aan in het programma van de andere partijen op de bouw.

Isolin Isolatie neemt de regie in handen zonder op te vallen, sluit aan in het proces met charme. Als we Isolin typeren dan zou je kunnen zeggen dat we te maken hebben met een logistiek leider, een vriendelijke, maar duidelijke regisseur op de achtergrond.

Vervolgstappen

Het werk van Isolin mag bijna nooit opvallen. Het is weggestopt vakwerk en als het goed is onzichtbaar in het totale proces op de bouw. 'Wij sluiten naadloos aan', wordt de bescheiden maar duidelijke boodschap die de jongens meenemen richting klant. Om beter in beeld te komen met dit logistiek leiderschap hebben we met personeel een aantal stappen gezet in communicatie naar de klant en worden technische hulpmiddelen ontwikkeld, om ook intern nog strakker op elkaar aan te kunnen sluiten. Wat Hoe Waarom
Kwaliteitsslag
Beter Anders Meer Minder BAMM-bord

'Een BAMM-bord in de kantine ondersteunt de 'lean' aanpak om de belofte waar te maken'


Bekijk de App voor de ondersteuning van het proces om naadloos aan te sluiten in de bouw en andere marktbewerkingsmaterialen ontwikkeld voor Isolin