Case marktbewerking Van Hulst wonen


Opdracht

Anita van Hulst vroeg mij om samen met haar te kijken of we meer focus zouden kunnen aanbrengen in marktbewerking van Van Hulst Wonen.

Assortiment

meubelen, slapen en woningtextiel

Doelgroep

‘Bewuste’ herinrichter

Merkscan


What
Puzzelen, andere mogelijkheden zien
Anita is een puzzelaar. Luistert heel goed naar haar klanten. Mensen die bij haar komen en denken dat de mogelijkheden ‘op zijn’, daar bijt ze het liefst haar tanden in. Alles kan volgens haar. Een ‘nee’ levert juist inspiratie om te zoeken naar ‘misschien toch’.  Zo werkt ze ook met haar leveranciers. Korte lijnen, écht maatwerk en snelle levertijden. De ‘puzzel’ moet in z’n geheel kloppen, alle facetten van wonen komen daarbij aan de orde.

Woh!
Hier komt het goed!
Toegankelijk. Ze helpt mensen op persoonlijk gevoel en neemt de klant aan de hand mee om dat te realiseren wat die precies wil. Ze gaat ervoor dat mensen straks sámen kunnen genieten van hun aankoop. In de winkel creëert ze al die sfeer. Alles komt goed. Lekker relaxed. Verwennen. De tijd nemen. Niks dwingen. Het voelt als een warm bad. Laat maar los en ervaar het gewoon zelf. Mensen die bij haar in de winkel komen, krijgen snel het gevoel: ‘Hier komt het goed’.

Why
Beleving intenser
Anita gaat ervoor om een beleving intenser te maken. Een intense beleving is bij Van Hulst Wonen ‘iets aparts, iets bijzonders, anders dan anders’. Anita vindt het prachtig als een klant binnenkomt en zegt: ‘Jullie zullen het vast niet hebben’. Het geeft een kick als het vraagstuk wordt opgelost en de klant geholpen wordt voor dingen die ‘niet logisch’ zijn. Plaatje moet naadloos kloppen en blijven kloppen. De klant moet er een geweldig gevoel aan overhouden.

Marktbewerking

Na de Merkscan hebben we de vertaalslag gemaakt voor marktbewerking. De 'intense beleving' in combinatie met het 'puzzelen' leverde als concept 'Verrassend passend'. De bedoeling is dat mensen even stilstaan bij wat voor hen 'verrassend passend' is. In uitingen willen we prikkelen om hierover na te denken. Op momenten dat mensen even tijd hebben hiervoor, laten we hen kennis maken met het concept 'Verrassend passend', bijvoorbeeld als ze relaxed wachten aan receptie, balie of launch. Hieraan koppelen we de trigger om echt kennis te maken in de winkel en daar te ervaren HOE het voelt om een woonadvies te krijgen van Van Hulst. Kom een proefzit maken!



'In beeld door samenwerking, met de juiste uitstraling en bewijsmateriaal'



'Aandacht trekken, mensen laten stilstaan bij hun eigen voorkeur met de beleefmeter'

Bekijk marktbewerkingsmateriaal ontwikkeld voor Van Hulst Wonen ›



< lees hoe Anita dit traject heeft ervaren