Ervaring Merk in beeld - module 1, 2 en nabespreking


Interview met Rob Vogels
Reclamestudio GO



Ik ben bij Lian geweest om in beeld te krijgen wat mijn merk is, om de essentie van mijn bedrijf boven water te halen. Waar staan wij voor? Wie zijn wij? Ik had daar best een beeld van. Ons beeld van de Reclamevogel blijkt helemaal goed te passen, maar nu hebben we daar ook woorden bij. De inzichten gestructureerd en onder woorden gebracht.


'Het bruist', zei je later aan de telefoon: ‘We gaan er meteen mee aan de slag!’, wat bedoelde je daarmee?

Als je bij jou de deur uit gaat heb je een bepaalde drive gevonden. Je hebt heel duidelijk de richting bij wat je doet en hoe je het doet. Daar kun je meteen mee aan de slag. Je krijgt daarbij een energiek gevoel van de sessie en ook van de uitkomst.


Wat vond je van de verschillende modules?

Module 1, de Merkscan, vond ik het lastigste deel. Je moet zoeken naar woorden. Het is wat abstracter.
Wij hadden de twee modules op één dag gedaan. Ik kan me voorstellen dat je nog meer diepgang krijgt als je deze twee uit elkaar trekt. Je kunt het dan een week laten bezinken. De Roadmap volgt als vanzelf op de Merkscan. Dan begin je eigenlijk pas te snappen, waar je naartoe werkt en waarom het eerste deel nuttig is. Module 3 en de uitwerking vond ik heel handig. Dat moet je zeker niet achterwege laten. Het advies is heel waardevol. Ik heb ‘m ook als Roadmap gevouwen en naast mijn computer liggen. Nu ligt hij bij mijn tekstschrijver die bezig is met mijn website. Hij wordt echt gebruikt dus. Als ik moet kiezen is uiteindelijk module één misschien wel het meest waardevol en heb ik het meeste aan jouw stukje persoonlijke tekst, omdat dat het meest uitgelegd is.


Hoe heb je het beleefd?

Je stuurde goed. Als ik links vast liep, ging je rechts trekken en zo kwamen we steeds verder. Dat werkte wel goed. Je gebruikte je sturende rol op momenten dat ik vastliep en je plukt en duwt wat, zonder dat je je eigen inbreng laat zien.

Ik vond het heel intensief en heel veel, maar dat komt misschien ook omdat we module één en twee op één dag hebben gedaan. Je wordt gedwongen tot diep nadenken. Je gaat tot op de bodem.


Heb je een idee wat mijn drive zou kunnen zijn?

Ik denk dat jij het interessant vindt en leuk om de diepere grond van iemand boven water te krijgen. Waarom doen mensen wat ze doen in hun werk. Jij vindt het leuk om mensen dingen over zichzelf te leren. Soort psychologie maar dan gericht op het bedrijf. Dat zou je denk ik ook wel kunnen, mensen psychologisch begeleiden, coachen. Je geeft mensen inzicht, zelfkennis en passie. Dan weten ze het in een keer weer.


Wou je er nog iets aan toevoegen?

Nou wij gaan er echt iets mee doen. Dat kun je ook zien (Rob wijst naar de roadmap die zichtbaar al vaak open en dicht gevouwen was ;). Als jij nog zou willen doortakken met dit verhaal dan zou je dat moeten doen op het vlak van marketing communicatie, de creatieve uitwerking.

Je vertelde dat je het leuk vindt als mensen echt doorhebben waar ze beter in zijn dan anderen en daar meer mee gaan doen, zodat ze het mooiste van zichzelf laten zien. Weet je wat jij moet doen? Regel een podium. Dan kun je mensen letterlijk op hun podium plaatsen!

 

Bedankt Rob en veel succes!