Programma Merk in beeld

Jouw merk in het middelpunt in drie dagdelen.

Module 1
Essentie van je ondernemerschap - Persoonlijke Merkscan *
3,5 à 4 uur energiek bezig

Het belangrijkste onderdeel van jouw Merk in beeld is de Merkscan. In een intensieve workshop staan jij en je merk in het middelpunt. 'Scan van je identiteit' is eigenlijk een betere uitleg, want we pellen de lagen van jouw 'ik' af en vinden de woorden voor jouw talent en (bron van) energie voor jouw professie. Na afloop van deze workshop ken jij de essentie van je professionele ondernemerschap. Op deze 'merkessentie' krijg je je leven lang garantie, ook als je iets heel anders gaat doen.

* Een vergelijkbare workshop is er ook voor professionals in dienstverband.
Personal branding t.b.v. keuzes in je carrière en invloed op je omgeving.




Module 2
Vertaling naar de klant - Roadmap voor content marketing **
3 à 4 uur energiek bezig

Wil je de Merkscan ook gebruiken om de goede woorden te vinden om je klant te raken, dan past deze workshop jou. Deze module kan ook los gevolgd worden, maar juist de diepgang vanuit de identiteit van de ondernemer maakt het geheel sterk. We kijken in deze workshop door de bril van je klant naar jouw communicatie. Naast inzicht in de essentie van je merk, kun je meteen aan de slag met de Roadmap voor content marketing, de rode draad voor zichtbaarheid van jouw bedrijf.

** Je hoeft niet per se ZZP'er te zijn. Als zelfstandig ondernemer mét personeel, bepaal jij de koers en is jouw kracht leidend. Jouw personeel en interne communicatie zijn dan interessant om je merk te bouwen.


Module 3
Helicopterview - Visie, missie, elevator pitch
2,5 à 3 uur

Met Module 3 komt alles samen. We kijken vanuit de ontwikkelingen in je markt naar jouw visie en wat je merk daarin betekent. We formuleren je missie en ook je elevator pitch. Je ontvangt een praktisch (en mooi) grafisch overzicht van de Merkscan en Roadmap voor content marketing voor dagelijks gebruik. Niet alleen bij mij, tijdens het uitwerken, maar ook bij jou vallen de laatste stukjes op z'n plek. Het levert focus op om je koers aan te scherpen en content voor je marketingcommunicatie. Wellicht komen we al brainstormend tot iets vernieuwends wat in je marketing als drager kan dienen voor je merkbelofte.

Zín? Laat alvast horen!






NB 1: Heel mooi, maar je wilt een nieuwe website en je kan zelf geen webteksten schrijven, laat staan een goede site bouwen. Je bent toe aan een nieuwe huisstijl of je denkt dat een bedrijfsvideo of animatie je verhaal kan versterken. Hoe geef je heel concreet handen en voeten aan zulke identiteitsdragers? Wie schakel je in en welke stappen zet je? Informeer naar het programma Merk bouwen