Een onderneming starten

Binnen 3 weken heb jij focus om vol uit de startblokken te gaan en de tools om je bedrijf in beeld te brengen. Je gaat aan de slag met gelijkgestemde ondernemende professionals om inzicht te krijgen in jouw onderscheidend vermogen. Je ontwikkelt een format voor contentmarketing en als kers op de taart ken je dé marketingaanpak voor jouw succes. Kijk verder voor het volledige programma:

(In het laatste kwartaal van 2018 draaien de pilots. Vanaf 2019 vindt elke maand een nieuwe ronde plaats op de donderdagen. Heb jij belangstelling, vul dan alvast het formulier in.)


Programma Merk in beeld

Voor startende ondernemers (max. 2 jaar eigen onderneming)
Workshop 3 - 5 deelnemers



Module 1
Merkscan - Ondernemende identiteit
9.30 - 17.00 (inclusief lunch)

Voormiddag gaan we aan de slag met de feitelijke situatie. Hoe ziet het bedrijf eruit dat je gaat starten? Wat zijn sterke punten en wat zijn kansen in de markt? Welke kennis en ervaring heb je, waar ligt jouw kracht en hoe doe jij het anders dan andere ondernemers. 's Middags komt je klant in beeld. Wat gaat die beleven en waar wordt die precies beter van? Wat van jou maakt dat je klant alleen bij jou terecht kan. Je krijgt de essentie van jouw ondernemerschap helder.

✔ Jouw ondernemende identiteit
✔ Jouw What, How en Why
✔ Je talent, je drive, je kernwaarden
✔ Je product én het verschil 



Merk-in-beeld-room
Module 2
Roadmap voor contentmarketing - Rode draad voor je communicatie *
9.30 - 17.00 (inclusief lunch)

Je ondernemende identiteit is helder, maar nu wil je dat je klanten dit ook weten. We gaan de woorden vinden 'een laag dieper', waarmee je echt contact maakt met je potentiële klanten. De Roadmap voor content marketing, de rode draad voor zichtbaarheid van jouw bedrijf, kun je meteen inzetten voor je social media.

✔ Je rode draad voor vlogs, blogs, social media
✔ Jouw content voor communicatie - waarmee jij je klant rijk maakt
✔ Je merkbelofte
✔ Je merkbeleving - tone of voice
✔ Je merkessentie
✔ Je Roadmap voor contentmarketing



Module 3
OpMerkelijke Methode - Het verschil bewijzen
9.30 - 17.00 (inclusief lunch)

Met Module 3 komt alles samen. We kijken vanuit de ontwikkelingen in je markt en je doelgroep naar jouw visie en wat je merk daarin betekent. We formuleren je missie en ook je elevator pitch. Ook maken we de aanzet voor een concrete methode om je merkbelofte te bewijzen, waarin jouw onderscheidend vermogen is verwerkt. Je hebt nu je koers helemaal scherp en alle bagage om aan de slag te gaan met je marketing en communicatie.

✔ helicopterview
✔ Markt en doelgroep in beeld
✔ visie
✔ missie
✔ Elevator pitch
✔ OpMerkelijke Methode om merkbelofte te bewijzen




✔ focus
✔ inzicht
✔ zichtbaarheid

Een intake* gaat vooraf aan deze workshops, zodat we met gelijkgestemden bij elkaar zitten.




Aanmelden intake en informatie


Kosten

excl. BTW



* Een intake is gratis en vrijblijvend. Merk Op behoudt zich het recht voor om zonder opgaaf van redenen afscheid te nemens als geen passende groep beschikbaar is.