Onderscheidend vermogen

Van je identiteit een imago maken, begint bij jezelf goed kennen en weten waarmee jij je klant écht toegevoegde waarde biedt.



Lees verder over What - Woh! - Why

Merkscan

Waarmee maak je het verschil?

De meeste ondernemers kunnen heel goed verwoorden 'wat' ze precies verkopen. Ook waar hun talent ligt en zelfs wat er bijzonder is aan hun product of dienst. De uiterlijke kenmerken van je product, je kennis en vaardigheden, moeten gewoon goed zijn. Je maakt pas het verschil als jouw klant ergens door geraakt wordt en precies begrijpt waarom die jou nodig heeft.



Woh... !

Dat waarmee je echt het verschil maakt, is voor de meeste mensen zo vanzelfsprekend dat ze juist daarmee niks doen. In de laag van je 'how' komt naar voren hoe jij je zaken onvoorwaardelijk aanpakt, dat wil zeggen dat 'je ego er geen rekening voor schrijft'. Jij kan dit van nature en je doet dit automatisch. Hier zit je drive, je passie. En dat is precies waar je klant door geïnspireerd wordt. Daar maak jij het verschil en dat maakt waarom klanten bij jóu willen komen. Door precies dát helder te vertalen in je koers en je communicatie weten klanten waarom ze bij jou moeten zijn.

Je eigen 'how' goed kennen helpt je om de focus te krijgen in je bedrijf en de keuzes die je maakt in je werkzaamheden hierop af te stemmen. Wanneer jij die 'vanzelfsprekende laag' kent, doe je voortaan niet alleen de dingen waar je energie van krijgt, je 'presentatie' sluit er natuurlijk op aan, zodat je klant begrijpt: 'Woh.... dat is wat ik wil!'.

Why

Waarom doe jij wat je doet? Jouw 'Why', jouw 'purpose', zoals dat tegenwoordig populair heet, is het eindresultaat waar jij zélf door geraakt wordt. Dat staat helemaal los van bijvoorbeeld de financiële bonus of waardering die het je opleveren. Het is voor je klant minder relevant, maar voor jezelf prettig om te weten. Dat is waar jij het uiteindelijk allemaal voor doet.

Merkscan

Met de Merkscan krijgen we jouw 3 W's 'What', 'Woh...!' en 'Why' op een rij. Het is de enige methode waarmee je jezelf echt een 'laag dieper' leert kennen, omdat we verder kijken dan je ego, naar jouw drijfveren en je diepere doelstelling. Op die rode draad in je 'wat, hoe en waarom' en je missie, krijg je levenslang garantie, ook als je heel wat anders gaat doen.




PS: Je hoeft overigens niet per se zelfstandig ondernemer te zijn. Woorden hebben bij 'je merk', je identiteit is zinvol om scherper te hebben waar jij voor staat en voor gaat. Het helpt je om je persoonlijke en zakelijke koers te bepalen en meer invloed te hebben op je omgeving vanuit je eigen kracht. Wellicht is voor jou interessant het programma Persoonlijke Koers in zakelijke omgeving