Onderscheidend vermogen

Van je identiteit een imago maken, begint bij jezelf goed kennen en weten waarmee jij je klant precies toegevoegde waarde biedt.



Lees verder over What - Woh! - Why

Merkscan

Waarmee maak je het verschil?

De meeste ondernemers kunnen heel goed verwoorden 'wat' ze precies verkopen. Zelfs wat er bijzonder is aan hun product of dienst. De uiterlijke kenmerken van je product of dienst moeten gewoon goed zijn. Je maakt pas het verschil als jouw klant ergens door geraakt wordt...



Woh... !

Je klant wil jouw kracht kennen. Dat is het enige wat 'm interesseert, want daar wordt die immers beter van. In je 'how' komt naar voren hoe jij je zaken aanpakt. En daar gaat het om; wat je klant ervaart, waar je klant door geïnspireerd wordt. Daar maak jij het verschil en dat maakt waarom klanten bij jóu willen komen.

Je eigen 'how' goed kennen helpt je ook om de focus te krijgen in je bedrijf en de keuzes die je maakt af te stemmen op jouw drive.

Why

Waarom doe jij wat je doet? Jouw 'Why', jouw 'purpose', zoals dat tegenwoordig populair heet, is het eindresultaat waar jij zélf door geraakt wordt. Dat staat helemaal los van 'de bonus' die het je oplevert. Het is voor je klant minder relevant, maar voor jezelf prettig om te weten. Dat is waar jij het uiteindelijk allemaal voor doet.

Merkscan

Met de Merkscan krijgen we jouw 3 W's 'What', 'Woh...!' en 'Why' op een rij. Het is de enige methode waarmee je jezelf echt een 'laag dieper' leert kennen, omdat we verder kijken dan je ego, naar jouw drijfveren en je diepere doelstelling. Op die rode draad in je 'wat, hoe en waarom' en je missie, krijg je levenslang garantie, ook als je heel wat anders gaat doen.




PS: Je hoeft overigens niet per se zelfstandig ondernemer te zijn. Woorden hebben bij 'je merk', je identiteit is zinvol om scherper te hebben waar jij voor staat en voor gaat. Het helpt je om je eigen strategie te bepalen en meer invloed te hebben op je omgeving.